De authentieke en effectieve commissaris en toezichthouder

De rol van de commissaris en toezichthouder is door de jaren heen steeds belangrijker geworden. De bestuurlijke complexiteit is namelijk steeds groter geworden met als gevolg dat de taken en verantwoordelijkheden commissarissen en toezichthouders ook steeds complexer zijn geworden. Daarom is het essentieel om jezelf als commissaris of toezichthouder te blijven ontwikkelen en op de hoogte te zijn van alle nieuwe inzichten. Onze opleiding de Authentieke en Effectieve Commissaris en toezichthouder (AEC) helpt jou om deze nieuwe kennis en inzichten op te doen.

De commissaris en toezichthouder opleiding inhoudelijk

De opleiding de Authentieke en Effectieve Commissaris en toezichthouder draait inmiddels al jaren en heeft honderden alumni voorgebracht. Zij maken met de bij ons opgedane kennis en inzichten dagelijks het verschil in hun organisatie.

De Authentieke en Effectieve Commissaris en toezichthouder is gericht op het verschaffen van inhoudelijke kennis en inzichten in de dynamiek van het toezicht houden door de commissaris in combinatie met de juiste afstand en professionele houding. De opleiding geeft je inzicht in de boardroom dynamics en geeft je een brede basis om jouw rol als commissaris of toezichthouder te optimaliseren.

De basis voor de Authentieke en Effectieve Commissaris en toezichthouder opleiding is het door onszelf ontwikkelde en gepubliceerde 'nine box model', dat als kader dient voor het afdekken van alle relevante thema's rondom toezicht.

Tijdens de opleiding wordt gewerkt op basis van het drieluik:

1. Inzicht - uw rol als commissaris, uw team, board dynamiek, board modellen, vergadercyclus

2. Praktisch - board processen, omgang met stakeholders, (zelf)evaluatie, transparantie, casuïstiek, besluitvorming en valkuilen en dilemma’s

3. In control - wet- en regelgeving, aansprakelijkheid, werkgeverschap, toezicht commissies, de accountant en risicomanagement

Wilt u deelnemen aan het programma de Authentieke en Effectieve Commissaris en toezichthouder (AEC)? Meldt u dan hier aan.

Onze overige opleidingen voor commissarissen en toezichthouders

Naast onze opleiding de Authentieke en Effectieve Commissaris en toezichthouder (AEC) biedne wij ook diverse andere governance opleidingen. Al onze opleidingen die gericht zijn op commissarissen zijn zeer zorgvuldig samengesteld en kenmerken zich door een persoonlijke en professionele aanpak. Het is mogelijk om onze opleidingen voor commissarissen op onze prachtige locatie te volgen of incompany. Daarnaast is het eventueel ook mogelijk om onze governance opleiding m.b.v. (blended) e-learning te volgen.

Bekijk hier het overzicht van al onze governance opleidingen.

Wil je meer informatie over een van onze opleidingen of adviesdiensten,
bel 0343 - 47 61 73.